لوله کاندوئیت چیست | قیمت لوله کاندوئیت

لوله کاندوئیت یکی از قطعات مهم و مورد نیاز در لوله کشی های برق روکار ساختمان است. از لوله های کاندوئیت فلزی برای عبور و نگهداری کابل های برق و ابزار دقیق استفاده می شود. از کاندوئیت فلزی برای پوشش مدارهای حساس از تداخل الکترومغناطیس استفاده می شود و از صدور چنین تداخلی از کابل های میانی انرژی جلوگیری می کند.

کاندوئیت لوله است فلزی که کمک می کند سیستم سیم کشی ساختمان ها از ایمنی بیشتری برخوردار باشد و انواع مختلفی دارد.

لوله کاندوئیت در برابر زنگ زدگی، آسیب روکش در سیم ها، هر گونه ضربه، تغییرات شیمیایی و ... از کابل ها و سیم ها  در تاسیسات ساختمانی یا غیر ساختمانی محافظت می کند.

کاربرد لوله کاندوئیت

 لوله های کاندوئیت را معمولا به وسیله رنگ کردن در برابر رنگ زدگی مقاوم می کنند به همین دلیل از آن در فضاهای داخلی ساختمان ها و در بتن هااستفاده می کنند. از دیگر کاربرد های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در پروژه های برق رسانی، پروژه های بیمارستانی، نیروگاه های خورشیدی و پروژه های نیروگاهی، دوربین های مدار بسته، پروژه های صنعتی، سیستم اعلام حریق و اعلام سرقت مورد استفاده قرار می گیرد.

کاندوئیت برقی را می توان از یکی از متریال های فلز، پلاستیک، فیبر یا خاک آتش دیده ساخت.

انواع لوله کاندوئیت

لوله کاندوئیت بر اساس ضخامت و خواص فیزیکی دارای انوع مختلفی است.

کاندوئیت فلزی سخت(RMC)

این لوله معمولا از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ  ( stainless steel) و یا آلومینیوم ساخته می شود و نسبتا ضخامت زیادی دارد و بند کشی شده است. این کاندوئیت به وسیله رابط ها با لوله برق اصلی مرتبط می شوند. و از کابل ها و سیم ها در برابر خطر های محیطی و تاثیرات آن حفاظت می کند.

کاندوئیت سخت گالوانیزه   (GRC)

از لوله های فولادی گالوانیزه دو سر رزوه ساخته می شوند.

کاندوئیت فلز میانی (IMC)

این نوع کاندوئیت از نوع کاندوئیت فلزی سنگین تر و از نوع کاندوئیت فلزی سخت، وزن کم تری دارد و می تواند به صورت رزوه ای هم تولید شود. از فولاد ساخته شده است و میتواند عایق خوبی باشد.

کاندوئیت فلزی برق (EMT)

این کاندوئیت دارای جداره ای نازک و ضخامت کمی است. این کاندوئیت از کاندوئیت سخت گالوانیزه سبک تر و قیمت کمتری دارد و به صورت رزوه ای هم نمیتوان آن را تولید کرد.

از این نوع کاندوئیت را برای مکان های مسکونی نباید استفاده کرد و مناسب ساختمان های تجاری می باشد. برای مناطق پر خطر و مرطوب که در آن ها احتمال زنگ زدگی و پوسیدگی وجود دارد هم  نباید استفاده کرد.

کاندوئیت غیر فلزی سخت  ( RNC )

در مناطقی که استفاده از فلز باعث بروز مشکل می شود از کاندوئیت های غیر فلزی که معمولا از جنس پلاستیک هستند استفاده می شود. جزو سبک  ترین و ارزان ترین کاندوئیت ها هستند و نصب و اتصال بسیار راحت تر و سریع تر نسبت به نوع فلزی آن دارند.

متعلقات لوله کاندوئیت

متعلقات و اتصالاتی که در لوله های کاندوئیت مورد استفاده قرار می گیرند به قرار زیر است:

  • انواع بوشن

  • انواع زانویی شامل زانویی ساده، زانویی درب دار، زانویی دور دار

  • انواع سه راهی  شامل سه راهی ساده، سه راهی درب دار

  • درپوش پلاستیکی و آلومینیومی

  • انواع بست

  • سر لوله پلاستیکی

  • کاندولت

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان سمیه – نبش موسوی – ساختمان سعید- طبقه 4 واحد 51

تلفکس: 86074195-86074027-86074336

ارتباط در واتساپ : 09335144488

ایمیل:‌ info@elconco.com

Search